Under the supervision of the Parts Team Leader, the Parts Clerk will be responsible for inventorying, stocking, and issuing parts and supplies to internal and external customers. This position requires the ability to function in a fast-evolving work environment.
Specific Responsibilities
Be a 1stline support for parts sales; on the phone or at the parts counter
Enter receipt and distribution of parts in the computer system
Conduct periodic physical inventory to assure proper availability of required stock, replenishes stock as shipments arrive
Issue replacement parts to customers
Issue replacement parts to mechanics (internally)
Assemble and fill orders as requested
Check parts catalog for proper part identification
Fill out all vendor, customer and supplier documentation
Coordinate transfer of parts to other branches
Requirements
_ Education, experience, and skills required _
High School Diploma or equivalent experience
Other combinations of work/education equivalence may be considered.
Knowledge of parts and equipment
Excellent interpersonal relation skills
Good computer and systems knowledge
Ability to work in an environment of changing priorities.
Ability to work 40 + hours per week.
Benefits
We offer a competitive base salary, extended health and dental coverage, online physicians, life insurance, long-term disability insurance, employee and family assistance program and a company pension plan
Commis aux pièces
Sous la supervision du chef de l’équipe des pièces, le commis aux pièces est responsable de l’inventaire, du stock et de la distribution des pièces et des fournitures aux clients internes et externes. Ce poste requiert la capacité de fonctionner dans un environnement de travail en évolution rapide.
Responsabilités spécifiques
Assurer un soutien de première ligne pour les ventes de pièces, par téléphone ou au comptoir des pièces.
Entrer la réception et la distribution des pièces dans le système informatique.
Effectuer des inventaires physiques périodiques afin de s’assurer de la bonne disponibilité du stock requis, et réapprovisionner le stock à mesure que les livraisons arrivent.
Livraisons des pièces de rechange aux clients
Livraisons des pièces de rechange aux mécaniciens (en interne)
Assembler et remplir les commandes selon les besoins
Vérifier le catalogue des pièces pour une identification correcte des pièces
Remplir tous les documents relatifs aux fournisseurs et aux clients.
Coordonner le transfert des pièces à d’autres succursales.
Exigences
Formation, expérience et compétences requises
Diplôme d’études secondaires ou expérience équivalente
D’autres combinaisons d’équivalence travail/éducation peuvent être considérées.
Connaissance des pièces et de l’équipement
Excellentes compétences en matière de relations interpersonnelles
Bonne connaissance des ordinateurs et des systèmes
Capacité à travailler dans un environnement où les priorités changent.
Capacité à travailler plus de 40 heures par semaine.
Avantages
Nous offrons un salaire de base compétitif, une couverture médicale et dentaire complémentaire, médecins en ligne, une assurance vie et invalidité de longue durée, un programme d’aide aux employés et leurs familles ainsi qu’un régime de retraite de l’entreprise.
Job Type: Full-time
Benefits:
Company pension
Dental care
Disability insurance
Employee assistance program
Extended health care
Life insurance
Schedule:
Monday to Friday
Weekend availability
Licence/Certification:
Valid Canadian residency (required)
Work Location: In person
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