BIRKS. PURE DELIGHT.
Established since 1879, Birks is a luxury jewellery store whose reputation is built on quality, exclusivity, unique design and excellence in service. We pride ourselves in offering meaningful experiences and in building intimate relationships with each and every one of our clients.
ARE YOU OUR HIDDEN GEM?
Under the general supervision of the Sr Director, Unified Commerce, the Specialist E-Commerce Operations will be responsible for daily maintenance and overseeing of the day-to-day perfect Ecomm operations of the Birks Ecomm website(s) and 3rd party capsule websites running on our platform (example: Rolex). You’ll take care of inventory updates, collecting assets and pricing for product uploads, following up with relevant departments to collect information and inquire after needed merchandise, as well as assisting the Senior Manager Content with updates and maintenance to product information on the website. You will continuously look to improve conversion rate, and make sure with the whole team that the website(s) is/are technically always ahead of the competition to help the Ecom division achieve their targets
In Addition, the Specialist, E-Commerce Operations & Client Service will be expected to…
Updated and maintained product information on SFCC (Salesforce Commerce Cloud), ensuring accuracy in product specifications, pricing, descriptions, images, attributes, shipping restrictions, categorization, titles, and enhanced product content. This includes translation of the product from English to French.
Create and manage promotions in the SFCC back office, ensuring thorough testing before launch, timely activation, and deactivation.
Create special order links for clients assisted by Customer Service and facilitate employee purchases.
Monitor and update out-of-stock products on the website, coordinating with Merchandising teams for replenishment updates.
Website Filter set up and management, provide second-line technical support to Client Services to resolve customer website issues and organize improvements for recurring technical problems.
Work closely with the Senior UX & CS Manager to troubleshoot online customer experience problems and provide insights on enhancement opportunities
Maintain product and SFCC knowledge by attending trainings and workshops
EDUCATION
College degree or Bachelor
EXPERIENCE
SKILLS
OUR PROMISE OF DELIGHT
At Birks, you will find a management team that truly cares about your professional growth. You will be empowered to be yourself, in order to offer excellent customer service and to create an experience that will build long-lasting client relationships.
In return for your commitment to excellence, we offer…
Come join us at Birks, and let your true self shine!
Are you the gem we are looking for?
*************************************************
Depuis 1879, Birks est un joaillier de luxe réputé non seulement pour la qualité, l’exclusivité et le caractère unique de ses créations, mais également pour l’excellence inégalée de son service. C’est pour nous une immense fierté que d’offrir une expérience authentique et tisser des liens solides avec chacun de nos clients.
Sous la supervision générale de la Directrice Principale, Cybercommerce, le Spécialiste, Opérations du cybercommerce sera responsable de la maintenance et supervision des opérations quotidiennes du cybercommerce du ou des sites Web de cybercommerce Birks, ainsi que les sites Web de capsules de parties tierces fonctionnant sur notre plateforme (par exemple : Rolex). Vous vous occuperez des mises à jour de l’inventaire, de la collecte des actifs et des prix pour les produits affichés, du suivi avec les départements concernés pour collecter des informations et demander la marchandise nécessaire, et vous assisterez également le Chef principal, Contenu pour les mises à jour et la maintenance de l’information sur les produits du site Web. Vous chercherez continuellement à améliorer le taux de conversion et vous vous assurerez avec toute l’équipe que le(s) site(s) web est/sont techniquement toujours en avance sur la concurrence afin d’aider le département du cybercommerce à atteindre ses objectifs
RESPONSABILITÉS
Gestion de l’information sur les produits :
Mise à jour et maintenance des informations sur les produits sur SFCC (Salesforce Commerce Cloud), en veillant à l’exactitude des spécifications des produits, des prix, des descriptions, des images, des attributs, des restrictions d’expédition, de la catégorisation, des titres et du contenu amélioré des produits. Cela inclut la traduction du produit de l’anglais au français.
Gestion des promotions :
Création et gestion des promotions dans SFCC, en veillant à effectuer des tests approfondis avant le lancement, activation et désactivation des promotions quand nécessaire.
Gestion des commandes spéciales :
Création de liens de commande spéciale pour les clients accompagnés par le service à la clientèle et facilitation des achats des employés.
Suivi et coordination des inventaires :
Contrôle et mise à jour des produits en rupture de stock sur le site web, en coordination avec les équipes de marchandisage pour les mises à jour de réapprovisionnement.
Soutien technique :
Mise en place et gestion d’un filtre pour le site web, assistance technique de deuxième ligne au service à la clientèle pour résoudre les problèmes liés au site web des clients et organisation d’améliorations pour les problèmes techniques récurrents.
Collaboration avec le Concepteur UX et le Chef, Service à la Clientèle :
Travail en étroite collaboration avec le Concepteur, UX, et le Chef, Service à la clientèle pour résoudre les problèmes liés à l’expérience des clients en ligne et fournir des informations sur les possibilités d’amélioration.
Entretenir ses connaissances sur les produits et SFCC en participant à des formations et à des ateliers
CONNAISSANCES ET COMPÉTENCES REQUISES
ÉDUCATION
EXPÉRIENCE
COMPÉTENCES
Notre promesse d’enchantement
En échange de votre engagement envers l’excellence, voici ce que nous vous offrons…
ACASS is looking for a resourceful, organized, and dynamic professional to join our flight crew staffing team in the position...
Apply For This JobWho We Are: As a Best Managed Company, we are honoured to be named one of London’s Best Places to...
Apply For This JobJob Type: Part-Time Overview: Hi, we’re SmileDirectClub, and we’re big believers that everyone should have access to a smile they...
Apply For This JobThe opportunity The Corporate Records Management Program vision is to be a trusted partner and advisor to help Teachers’ business...
Apply For This JobAbout Us We are an established Canadian facility, maintenance company. We provide a variety of services to large retail and...
Apply For This JobJob Description JOB TITLE: Fitness Floor Staff DEPARTMENT: Community Services NUMBER OF POSITIONS: 5 JOB STATUS & DURATION: Part-time, seasonal...
Apply For This Job